Pitanja vezana za registraciju preduzeća |
U pretraživaču otvorite adresu online.nsmart.rs i odaberite opciju REGISTRACIJA ZA PRAVNA LICA. Popunite formu za registraciju, vodeći računa da sve podatke unesete ispravno. Pratite ostale korake i poruke.
Kompletno uputstvo možete da pogledate ovde.
Možete da koristite bilo koju mejl adresu.
Proverite da li Vam je mejl otišao u "junk/spam" folder. Ukoliko se ni tamo ne nalazi, putem mejl adrese: nsmart@gspns.rs dostavite nam ime i PIB registrovanog preduzeća.
Možete. Pratite uputstvo.
Ukoliko zaboravite svoju lozinku, kliknite na opciju "zaboravljena lozinka", nakon čega ćemo Vam proslediti link za reset passworda na mejl koji je registrovan na portalu. Budite brzi, pošto je link vremenski ograničen i imate svega nekoliko minuta da uradite reset.
Ako ste dobro uneli vašu mejl adresu, proverite da li je obaveštenje otišlo u "junk/spam" folder. U slučaju da i dalje imate problem, putem mejla nsmart@gspns.rs pošaljite pitanje i dostavite nam ime i PIB registrovanog preduteća.
Prilikom registracije ćete biti upozoreni da je taj PIB već registrovan. Ukoliko registrujete ogranak, naši adminstratori će proveriti podatke i nakon čega ćete dobiti pristupne parametre.
Proverite još jednom da li ste dobro prekucali pristupne paramatre, ukoliko ste kopirali korisničko ime i lozinku proverite da niste iskopirali i prazna mesta.
Promenu poslovnog imena, sedište ili adrese elektronske pošte Vašeg preduzeća izvršićemo na osnovu dokumentacije koju nam dostave. Ukoliko Vam je lakše da sami možete uraditi promenu podataka, to možete da uradite putem uputstva koje se nalazi na sledećem linku http://www.gspns.co.rs/karte/pravna-lica/narucivanje-pretplata
Pitanja vezana za naručivanje prava na vožnju, odnosno mesečnu pretplatu |
Nakon prijave na portal odaberite opciju ADMIN PORTAL, a zatim opciju MODUL ZA MESEČNE gde treba da kliknete na PRAVNA LICA i odaberite opciju KORISNICI.
Detaljno uputstvo možete da pogledate ovde.
Proverite da li ste koristili ispravno korisničko ime i lozinku. Ukoliko je sve pravilno urađeno obratite se na nsmart@gspns.rs.
Potrebno je da za svakog zaposlenog ODABERETE PRAVO NA VOŽNjU (NASELjENO MESTO IZ KOGA SE PUTUJE) tako što ćete otvoriti padajuću listu. ODABRATI ŽELjENO PRAVO NA VOŽNjU (NASELjENO MESTO IZ KOGA SE PUTUJE) koju želite da kupite. Kad odaberete pravo na vožnju za zaposlenog, ODABERITE (UKLjUČITE/ISKLjUČITE SLAJDER) opciju ZAHTEV ZA KUPOVINU. Kada ste odabrali sva prava na vožnju i označili zaposlene (korisnike) za kupovinu ODABERITE OPCIJU NAPRAVI PREDRAČUN.
Za svakog radnika morate obeležiti koju pretplatu kupujete. Kada sve zaposlene obeležite, kreirajte narudžbu.
Ukoliko ne želite za naredni mesec produžavati pretplatu za zaposlenog sa spiska u slučaju bolovanja i slično, potrebna je deaktivacija pomeranjem slajdera (kružića) na levu stranu. Ukoliko želite da trajno obrišete zaposlenog sa spiska, to ćete uraditi klikom na kanticu (ukloni zaposlenog).
Na mejl adresu nsmart@gspns.rs pošaljite nam na memorandumu izjavu da je zaposleni (prezime, ime i broj karte) zaposlen u Vašem preduzeću, ili nam donesite navedenu izjavu u Nsmart centar, Bulevar jaše Tomića 6.
Ne, spisak se formira tako što su korisnici, odnosno zaposleni, sortirani hronološki po datumu izrade kartice, tako da se pod rednim brojem 1 nalazi poslednje izrađena kartica.
Ukoliko niste uplatili po predračunu i po specifikaciji dostavljenima na mejl, pošaljite mejl na likvidaturaizlaz@gspns.rs u kom ćete dostaviti zahtev za storniranje pogrešnog predačuna - navesti naziv poslodavca i broj predračuna. Posle storniranja predračuna možete formirati nov.
Radnica treba da dodje u Nsmart centar sa ispunjenim zahtevom za izmenu kategorije kartice. Ukoliko želite da to učinite Vi, kao njen novi poslodavac , možete nam poslati mejl sa podacima Vaše firme i radnice na nsmart@gspns.rs. Imate pravo na dve besplatne izmene kategorija po kartici.
Pošaljite na mejl adresu nsmart@gspns.rs memorandum sa izjavom da je zaposleni, prezime, ime i broj karte (serijski broj kartice na poleđini), zaposlen u Vašem preduzeću.
Pitanja vezana za predračun, dopune, uplate i izdavanje računa |
Pošaljite nam mejl na likvidaturaizlaz@gspns.rs. Ukoliko niste uplatili iznos po datom predračunu, naši administratori će stornirati predračun u skladu sa Vašim zahtevom, nakon čega ćete moći da kreirate nov predračun.
Predračun se šalje na Vaš mejl, ali uvek možete da ga preuzmete i sa našeg portala. Ako imate problema sa predračunom, molimo Vas da se obratite telefonski Odeljenju izlaznih faktura na broj telefona 0214896654.
Posle uplate sredstava na naš tekući račun sa ispravnim pozivom na broj, u roku od nekoliko minuta izdajemo fiskalni račun i dopunjujemo kartice koje se nalaze na specifikaciji predračuna. Ukoliko niste dobili račun, obratite se telefonski Odeljenju likvidature izlaznih faktura na broj 0214896654.
Uplata je prošla kada dobijete fiskalni račun.
Ukoliko postoji opravdan razlog za storniranje, potrebno je obratiti se Odeljenju likvidature na broj telefona 0214896654. U slučaju da se na vreme ne primeti da je došlo do greške i korisnik počne sa korišćenjem kartice u vozilima JGSP Novi Sad, storniranje računa neće biti moguće.
Račun se šalje tek nakon uvida u izvod iz banke i evidentiranjem Vaše uplate. Ukoliko Vam račun ne stigne naredni radni dan od uplate, potrebno je da se obratite Odeljenju Likvidature izlaznih faktura na broj 0214896654, kako bismo mogli da utvrdimo u čemu je problem.
Izdavanje fiskalnog računa je znak da je uplata prošla. Računi se šalju na mejl adresu prijavljenu prilikom registracije korisnika, a možete ih preuzeti i na portalu Nsmart.
Da bi kartica postala aktivna,treba da prodje najmanje 3 sata od evidentiranja uplate, odnosno da počne mesec za koji ste kupili pretplatu. Ukoliko kartica ni tada ne postane aktivna, potrebno je kontaktirati Nsmart Centar kako bi se utvrdilo u čemu je problem.
Mesečna pretplata važi od prvog do poslednjeg dana u mesecu za koji je uplaćeno pravo na prevoz, bez obzira na datum uplate.
Ne. Sve uplate su nam odmah vidljive.
Prodaja mesečnih pretplata za naredni mesec se otvara 20-tog u mesecu i traje do 19-og u tekućem mesecu za koji je pretplata i namenjena.
Ne. Kartice se automatski dopunjuju.
U slučaju problema sa uplatom, ili bilo kakvih nedoumica, molimo Vas da kontaktirate Odeljenje likvidature izlaznih faktura na broj telefona 0214896654.
Kartice su aktivne nakon dobijanja fiskalnog računa koji Vam stiže na registrovani mejl. Ukoliko ste na kraju meseca uplatili kartice za sledeći mesec, bitno je da znate da one postaju aktivne tek od 01. u mesecu za koji ste uplatili prevoz.
Prilikom gubitka kartice korisnik treba da dođe u NSmart centar, uplati iznos za izradu i ažuriranje kartice, nakon čega će dobiti novu karticu koja važi narednih tri godine. Uplaćene sredstva će biti prebačena na novu karticu.
Postoje nekoliko mogućih razloga za tu poruku: kartica još nije dopunjena, nije prošlo 24 sata od evidencije uplate, odnosno dopune kartice, nije započeo mesec za koji ste kupili pretplatu ili imate iz nekog razloga blokadu Saobraćajne kontrole.
Nije potrebno da čekate 24h nakon uplate, ali zbog složenosti sistema elektronske naplate, njegovo ažuriranje se vrši na svaka 3h, te je to potrebno vreme koje morate sačekati kako bi sistem prepoznao Vašu dopunu.
Ovaj vid transakcije nije moguće izvršiti. Automatizacija uplate je vezana za karticu.
Najčešće postavljana pitanja korisnika za fizička lica |
Personalizovana “NSMART” kartica je plastična elektronska kartica koja sadrži podatke o vlasniku kartice i nije prenosiva na drugog korisnika. U memoriju ove kartice se upisuje pretplatna elektronska vozna karta, koja može biti mesečna ili godišnja.
Ovom karticom dobijate niz pogodnosti :
- neograničeno putovanje za vreme trajanja pretplate
- ušteda novca, pošto je cena mesečne/godišnje pretplate povoljnija za plaćanje prevoza
- praktičnost, jer ne morate kupovati karte prilikom svakog ulaska u vozilo, već samo da validirate karticu
- lakši i brži pristup prevozu, bez brige da u momentu kada ulazite u vozilo kod sebe imate dovoljno novca za kartu
- fleksibilnost u planiranju putovanja
.Prvo morate podneti zahtev za izradu kartice, koji se podnosi u Nsmart centru u holu Međumesne autobuske stanice Novi Sad, Bulevar Jaše Tomića 6. Izradjenu karticu plaćate na licu mesta u Nsmart centru, dok mesečnu pretplatu kupujete na kioscima JGSP “Novi Sad”.
U zavisnosti koju vrstu kartica izrađujete sva potrebna dokumenta i procedure su vam objašnjene ovde.
Prilikom predaje zahteva blagajnik će Vas informisati o datumu kada možete da dođete po izrađenu karticu.
Sama kartica koju možete dopunjavati (mesečno ili godišnje) važi 5 godina od datuma izdavanja.
Ukoliko imate godišnju kartu, ona Vam važi godinu dana od datuma produženja. Mesečne karte se dopunjuju od 20-tog u tekućem mesecu, a važe od prvog do poslednjeg dana u mesecu za kojeg je kupljena dopuna.
Dopunu možete da uplatite na našim prodajnim mestima, kao i onlajn putem Nsmart portala.
Dopunu možete da platite platnim karticama na sledećim kioscima.
Ne postoji mogućnost dopune pretplatne mesečne kartice za određeni period. Postoji mogućnost kupovine drugih vrsta karata, ponudu možete pogledati ovde.
Bilo koji tip pretplatnih karata da imate, prilikom svakog ulaska u vozilo morate da prislonite svoju Nsmart karticu sa uplaćenom pretplatom. Prilikom izlaska iz vozila morate da prislanjate samo nepersonalizovanu karticu (e-novčanik) kako bi sistem mogao da Vam obračuna cenu vožnje.
Ažuriranje kartice je osvežavanje/promena vaših podataka na kartici. Ono služi za promenu vrste kartice (npr. imali ste studentsku karticu, pa želite da je promenite u karticu za zaposlene), zatim za produžavanje prava na vožnju (odnosi se na sve godišnje karte). Ažuriranje se radi u slučajevima kada ste svoju karticu izgubili/oštetili , pa vam se sredstva moraju prebaciti sa izgubljene na novu karticu.
Kontrolor pomoću kontrolorskog uređaja proverava da li ste se validirali, odnosno učitali karticu prilikom ulaska u vozilo.
Da, morate da donesete pomenuto rešenje.
Da, morate da donesete potvrdu.
Gubitak kartice lično se prijavljuje u Nsmart centru, gde treba da popunite zahtev i uplatite izradu nove kartice i ažuriranje. Stara kartica će biti blokirana, a sredstva sa nje prebačena na novu karticu.
Najbolje bi bilo da sačekate nekoliko dana, pošto se često dešava da kartice budu pronađene. Za to vreme ste u obavezi da kupujete kartu u autobusu.
Da bismo mogli da koristimo Vaše podatke u svrhu izdavanja kartice za prevoz, svaki korisnik po ZZPL (“Sl.Glasnik Rs, br.87/2018) mora dati Saglasnost za to.
JGSP “NOVI SAD” je kao rukovalac podacima posebnim ugovorom sa obrađivačem BUS LOGIC POŽAREVAC i u skladu sa Zakonom o Zaštiti podataka ličnosti (“Sl.glasnik RS, br. 87 /2018 ) uredio uslove čuvanja Vaših podataka.
Najčešće postavljana pitanja korisnika e-novčanika |
E-novčanik je nepersonalizovana elektronska kartica u čiju memoriju se upisuju deponovana sredstva koja koristite za plaćanje usluge javnog prevoza.
Prednosti plaćanja karte putem e-novčanika su višestruke:
- ne morate imati novac kod sebe
- kupujete po povoljnijoj ceni karte
- izbegavate zadržavanje kod vozača radi kupovine karte
- možete ga dopuniti onlajn, iz svoje fotelje
E-novčanik možete da kupite na sledećim prodajnim mestima
E-novčanik mogu koristiti osobe starije od 10 godina života.
Za kupovinu e-novčanika nije potrebno priložiti ni jedan lični dokument.
Važnost e-novčanika (kartice) je neograničeno.
Putem e-novčanika možete da plaćate prevoz na svim linijama JGSP “Novi Sad”
Pri ulasku u vozilo neophodno je da prislonite svoju karticu na validator (check in)nakon čega će biti ispisana poruka o uspešnoj/neuspešnoj validaciji. Prilikom izlaska iz vozila obavezno je da na isti način uradite check out.
Putem e-novčanika nije moguće skinuti sredstva na validatoru za više karata, već to možete da uradite isključivo kod vozača koji će na svojoj konzoli skinuti sredstva sa vašeg e-novčanika za potreban broj karata.
Možete, bitno je jedino da u njemu imate dovoljno sredstava za nesmetano obavljanje željenog putovanja.
E-novčanik možete dopuniti na prodajnim mestima preduzeća, i kioscima "Maxim Box" na gradskim stajalištima, putem Nsmart portala, ili preko mobilne Nmsart aplikacije.
Minimalni iznos sredstava koji možete uplatiti na e-novčanik je 200 RSD, a maksimalni iznos je 10.000 RSD.
Predviđeni su mogući iznosi dopune i oni iznose 200,500,1000,1500,2000,5000 RSD po dopuni.
Stanje se može proveriti prilikom svakog čekiranja (ispis na validatoru), zatim na svim prodajnim mestima, kao i putem Vašeg naloga na mobilnoj Nsmart aplikaciji.
Ukoliko dođe do bilo kakvog problema sa karticom, korisnik treba da se javi u Nsmart centar na Bulevaru Jaše Tomića 6. Garancija koju korisnik dobija na samu karticu (plastiku) je 2 godine. Ukoliko se u Nsmart centru utvrdi da na kartici koja je pod garancijom postoji fizičko oštećenje kartice, korisnik mora da kupi novu karticu.U ovom slučaju postojeća sredstva se prebacuju na novu karticu. Kada e-novčanik nije vidno oštećen (kartica je još pod garancijom), a iz nekog razloga i dalje ne funkcioniše, korisnik će dobiti novu karticu na koju će se prebaciti sredstva sa stare kartice. Ukoliko je data garancija od 2 godine istekla , korisnik će u oba slučaja biti u obavezi da kupi novu karticu.
Minimalni iznos sredstava koji morate imati na novčaniku zavisi od krajnjeg odredišta na koje ste krenuli. Naprimer, ako ste u gradu ušli u autobus na prigradskoj liniji, prilikom čekiranja na ulazu biće Vam rezervisana sredstva maksimalne cene vožnje na toj trasi. Kada se budete validirali prilikom izlaska iz vozila, skinuće Vam se sredstva za kartu do odredišta na kome je bio kraj Vašeg putovanja.
Ukoliko nemate dovoljno sredstava do cilja svog putovanja, morate se javiti vozaču kako biste kartu kupili kod vozača. U tom slučaju kartu kod vozača možete platiti e-novčanikom po povlašćenom cenovniku namenjenom korisnicima e-novčanika.
Da. Dopunu morate na vreme uraditi na prodajnim mestima ili najkasnije 5 min pre početka željenog putovanja uraditi onlajn dopunu, odnosno iz vašeg E-naloga prebaciti sredstva na vaš e-novčanik.
Ako ne uradite check in , smatra se da se vozite bez važeće karte. U tom slučaju ste dužni da platite saobraćajnom kontroloru posebnu kartu.
Prilikom izlaska iz vozila obavezno je uraditi check out. Ukoliko putnik na taj način ne odjavi vožnju, sa njegovog e-novčanika biće skinut maksimalni iznos cene pojedinačne vozne karte na toj liniji.
Ukoliko imate bilo kakav problem sa korišćenjem e-novčanika, možete da se obratite Nsmart centru na broj telefona 021/21 56 525, ili lično da dođete u Nsmart centar koji se nalazi u holu Autobuske stanice na Bulevaru Jaše Tomića 6.
Molimo da se obratite vozaču kako bi on pokušao putem Vašeg e-novčanika da naplati kartu na vozačkoj konzoli. Ukoliko ni to ne uspe , molimo Vas da kupite kartu kod vozača, a nakon toga se obratite Nsmart centru kako bi ustanovili problem.
Po prestanku korišćenja e-novčanika nismo u mogućnosti da uradimo povrat neiskorišćenih sredstava. Ako ste uplatili sredstva, a u roku od 14 dana od dana uplate niste počeli korišćenje e-novčanika, donesite fiskalni račun u Nsmart centar na Bulevaru Jaše Tomića 6.
Dopuna je vidljiva odmah.
Potrošnja sredstava se odmah evidentira.
Ukoliko je urađen upis sredstava na karticu ili uspešan chek in nije moguće kupiti kartu i kod vozača.
Uplate nakon 18 časova postaju vidljiva na e-nalogu i mogu se koristiti tek sutradan ujutro.